REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PAPROATRIUM.PL
§ 1 [Definicje]
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedawca – Paulina Tomczak, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Pracownia Paulina Tomczak” z siedzibą pod adresem: ul. Kleeberga 9, 61-615 Poznań, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 9721177130, REGON: 301433068; dane kontaktowe: paulina@paprotarium.pl; Tel. +48 888 21 66 86;
2. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://paprotarium.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
3. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
4. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
5. Towar – Produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
6. Produkt – artykuł dekoracyjny prezentowany w Sklepie Internetowym;
7. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz dni urlopowych ogłoszonych na stronie głównej Serwisu;
8. Konto Klienta – oznaczony indywidualną nazwą (adresem e-mail) i hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane o zamówieniach Klienta. Konto Klienta zakładane jest opcjonalnie przy dokonywaniu zamówienia;
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy https://paprotarium.pl a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
10. Regulamin – niniejszy Regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), określający zasady korzystania ze Sklepu.
§ 2 [Postanowienia ogólne]
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się pod adresem URL https://paprotarium.pl;
2. Sklep prowadzony jest przez Sprzedawcę;
3. Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Sklepu powinna zapoznać się z jego Regulaminem;
4. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania dostępu do urządzenia podłączonego do sieci Internetu, zaopatrzonego w przeglądarkę internetową z obsługą Javascript i plików Cookies;
5. Niniejszy Regulamin udostępniony jest nieodpłatnie za pośrednictwem Serwisu internetowego https://paprotarium.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
§ 3 [Przedmiot i zakres działalności Sklepu]
1. Przedmiotem działalności sklepu internetowego https://paprotarium.pl, jest sprzedaż obrazów z roślin stabilizowanych, drzewek wykonanych z naturalnych korzeni i roślin stabilizowanych, innych artykułów dekoracyjnych wykonanych z drewna i roślin stabilizowanych oraz sprzedaż świec sojowych;
2. Z uwagi na ręczny sposób wykonania Produktów oraz z uwagi na użycie do ich produkcji naturalnych materiałów, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość istnienia nieznacznych różnic w Produktach wykonanych w ramach serii konkretnego wzoru;
3. Dopuszcza się istnienie różnic pomiędzy egzemplarzem tego samego wzoru Produktu, którego zdjęcie zostało zamieszczone w Sklepie, a innym egzemplarzem tego wzoru Produktu zamówionego przez Klienta, przy czym różnica w detalu Produktów tej samej serii wynika ze specyfiki wykonywania tych Produktów. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość nieznacznych zmian w kolorystyce Produktów, wynikającą z różnic kolorów różnych partii roślin stabilizowanych używanych do wykonania Produktu;
4. Sprzedający prezentuje zdjęcia oferowanych Produktów wraz z opisami. Sprzedający dokłada starań, aby prezentowane zdjęcia miały najwyższą jakość i w dokładny sposób odzwierciedlały rzeczywisty stan i kolorystykę wyrobów. Nieznaczne różnice kolorystyczne między prezentacją internetową a wyglądem oryginału, mogą wynikać z powodów technicznych (np. indywidualne ustawienia monitorów) i Sprzedający nie ponosi za nie odpowiedzialności.
§ 4 [Zasady korzystania ze sklepu internetowego]
1. Klient, dokonując Zamówienia w ramach Sklepu ma opcjonalną możliwość utworzenia Konta Klienta. Klient może złożyć Zamówienie bez zakładania Konta Klienta;
2. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności i do akceptacji ich treści przy składaniu Zamówienia;
3. Warunkiem założenia Konta Klienta jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu i Polityki prywatności;
4. Klient, który utworzył Konto Klienta ma dostęp do następujących funkcji:
a. przeglądania historii swoich zamówień z podziałem na zrealizowane i oczekujące na realizację;
b. edycji i aktualizacji swoich danych;
c. zmiany hasła;
5. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującym prawem;
6. Klient nie może podejmować działań, które w jakikolwiek sposób mogłyby wpływać na prawidłowe działanie Sklepu, w tym ingerować w treść i elementy graficzne Sklepu; zamieszczać w Sklepie treści o charakterze bezprawnym; wprowadzać do Sklepu jako systemu informatycznego złośliwego oprogramowania, takiego jak wirusy czy pliki szpiegujące;
7. Klient nie może wykorzystywać Sklepu do celów innych niż jego przeznaczenie, w szczególności rozsyłać wiadomości typu SPAM oraz prowadzić w ramach Sklepu jakiejkolwiek działalności reklamowej czy promocyjnej na swoją rzecz;
8. Klient jest zobowiązany do podawania zgodnych z prawdą i stanem faktycznym danych i informacji podczas składania Zamówienia. Podanie rzetelnych danych jest niezbędne dla prawidłowej realizacji Zamówienia;
9. Sklep internetowy https://paprotarium.pl może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
a. podał w trakcie składania Zamówienia lub zakładania Konta Klienta dane niezgodne z prawdą lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
b. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w tym dóbr osobistych innych Klientów Sklepu;
c. dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sklep za zachowania niezgodne z obowiązującym prawem lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sklepu;
10. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sklepu;
11. Każdy rejestrujący się lub dokonujący Zamówienia Klient wyraża zgodę na otrzymywanie na podany przez siebie adres email informacji związanych z przebiegiem transakcji, zawiadomień o zmianach w niniejszym Regulaminie;
12. Inne informacje dotyczące działania Sklepu, a także zawierające informację handlową o nowych Produktach i promocjach Sklepu oraz promujących Produkty partnerów Sprzedawcy przesyłane będą tylko tym Klientom, którzy wyrazili na to zgodę.
§ 5 [Zasady dokonywania zakupów]
1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego;
2. Dokonanie zakupu Produktu nie wymaga zakładania Konta Klienta;
3. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez dodanie ich do koszyka;
4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia zawiera dokładny opis danego produktu i jego cech; łączną cenę zamówionych produktów wraz z podatkami, a także opłatą za transport, dostarczenie lub usługi pocztowe oraz podsumowującą łączną kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy, dotyczące sposobu i terminu zapłaty, dotyczące sposobu i orientacyjnego terminu spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę;
5. Składanie Zamówienia odbywa się za pomocą formularza, dostępnego na stronie sklepu po naciśnięciu przycisku – „zamawiam z obowiązkiem zapłaty” w podsumowaniu koszyka zakupów, w którym Klient podaje następujące dane:
a. Imię i nazwisko lub nazwa firmy;
b. Adres e-mail;
c. Numer telefonu;
d. NIP w przypadku firm;
e. Dane adresowe do wysyłki;
6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sklepem Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość na podany adres e-mail z podsumowaniem Zamówienia. Ta wiadomość jest potwierdzeniem Sprzedawcy otrzymania przez niego Zamówienia przez Klienta i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomości e-mail zawierającej ostateczne potwierdzenie czasu wymaganego do realizacji Zamówienia. Ta wiadomość e-mail stanowi oświadczenie woli zawarcia umowy przez Sklep;
7. Klient składa Zamówienie po zapoznaniu się z informacjami określonymi w treści Regulaminu Sklepu oraz informacjami wskazanymi w ust. 4, które zostaną wyświetlone w postaci elektronicznej w ostatnim etapie wypełniania elektronicznego formularza poprzedzającym wyrażenie woli związania się umową poprzez kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Po przeczytaniu zgromadzonych informacji określonych dla danego zamówienia Klienta, Klient wyraża wolę związania umową poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”;
8. Wszystkie ceny podawane na stronach Sklepu są w złotych polskich lub w euro (zgodnie z wybraną przez Klienta walutą) i zawierają podatek VAT. Cena wyświetlana w podsumowaniu koszyka przed złożeniem Zamówienia uwzględnia koszty przesyłki zgodnie z wybraną przez Klienta opcją;
9. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Produktów pozbawionych wad;
10. Sprzedawca może wstrzymać przyjęcie Zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu Zamówienia. W takim przypadku Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości;
11. W przypadku niedostępności materiałów potrzebnych do wykonania Produktów objętych Zamówieniem Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy Zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.
§ 6 [Płatności i dostawa]
1. Klient i Sklep związani są ceną Produktu obowiązującą w chwili złożenia na niego Zamówienia;
2. Płatności za Produkty realizowane są za pośrednictwem:
a. Cinkciarz Pay;
b. przelewu tradycyjnego na numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PKO 14 1020 4900 0000 8702 3379 4891;
3. Płatność uznawana jest przez Sprzedawcę za zaakceptowaną z chwilą jej zaksięgowania na koncie Cinkciarz Pay, a w przypadku przelewu tradycyjnego z chwilą jej zaksięgowania na koncie PKO nr 14 1020 4900 0000 8702 3379 4891;
4. Termin na wykonanie płatności przez Klienta wynosi 7 dni od daty potwierdzenia Zamówienia przez Sklep;
5. Umowę uznaje się za zawartą z chwilą dokonania wpłaty przez Klienta, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji;
6. Przesyłki wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS lub FedEx. Koszty przesyłki zostały określone w zakładce „Wysyłka”;
7. Dostawa odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia;
8. W przypadku zamówienia kilku Produktów, Towar co do zasady pakowany jest zbiorczo w jedną przesyłkę, chyba że, składając Zamówienie Klient zgłosi prośbę innego sposobu pakowania w komentarzu do Zamówienia;
9. O wysyłaniu towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową. Klient otrzyma także pocztą elektroniczną numer przesyłki;
10. Wraz z Produktem wysyłana jest faktura VAT potwierdzająca dokonanie zakupu.
§ 7 [Reklamacje]
1. Podstawą prawną w zakresie reklamacji są przepisy ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, 2320, z 2021 r. poz. 1509, 2459) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287, z 2021 r. poz. 2105);
2. Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana (Produkt) ma wadę fizyczną lub prawną. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej (Produktu) z umową;
3. Zgłoszenia reklamacyjne należy kierować drogą elektroniczną na adres: paulina@paprotarium.pl lub listem poleconym na adres: „Pracownia Paulina Tomczak”, ul. Kleeberga 9, 61-615 Poznań. W treści zgłoszenia należy wskazać:
a. dane Klienta: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej;
b. zwięzły opis zgłaszanych zastrzeżeń;
c. swoją propozycję co do sposobu rozwiązania sprawy;
4. W przypadku złożenia reklamacji, która nie zawiera wyżej wyszczególnionych elementów, Klient zostanie poproszony o ich uzupełnienie;
5. Jeśli Klient nie zgłosi woli otrzymania odpowiedzi na reklamację drogą pocztową, odpowiedź wysyłana jest wyłącznie drogą elektroniczną na podany w zgłoszeniu adres e-mail;
. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie do 14 dni od daty prawidłowego zgłoszenia. Pozostawienie reklamacji bez rozpatrzenia we wskazanym terminie oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedawcę;
Reklamacji nie podlegają wady Produktów wynikające z niestosowania się Klienta do instrukcji pielęgnacji Produktów dostępnej na stronach internetowych Sklepu. Instrukcja ta dotyczy w szczególności:
a. chronienia Produktów przed bezpośrednim padaniem promieni słonecznych;
b. chronienia Produktów od bliskości źródeł ciepła oraz dmuchającego powietrza, jak np. kominek, kaloryfer, czy wylot klimatyzacji;
c. przechowywania Produktów wyłącznie wewnątrz pomieszczeń, gdzie utrzymywana jest wilgotność na poziomie 40% - 70%;
d. chronienia Produktów przed zamoczeniem, zroszeniem, przypadkowym oblaniem płynem;
8. Nieznaczne różnice kolorystyczne lub kształtu między wzorem Produktu prezentowanym na stronie internetowej Sklepu a wyglądem oryginału dostarczonego do Klienta, jakie mogą wystąpić, wynikają z powodów technicznych, a także z powodu używania do wykonywania Produktów materiałów naturalnych i nie mogą być przedmiotem reklamacji;
9. Uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu będzie uwzględniane tylko na podstawie zgłoszenia dokonanego u pracownika firmy kurierskiej w momencie dostarczenia przesyłki.
§ 8 [Odstąpienie od umowy]
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Klient będący konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania rzeczy tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem;
2. W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: „Pracownia Paulina Tomczak”, ul. Kleeberga 9, 61-615 Poznań lub przekazania go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sklep zaproponował, że sam odbierze rzecz. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie;
3. W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient;
4. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy ze Sklepem;
5. Zwrotu płatności Sklep dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami;
6. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego Towaru (rzeczy);
7. Jeżeli Klient będący konsumentem wybrał sposób dostarczenia rzeczy (Towaru) inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep (dotyczy sposobu pierwotnej dostawy do Klienta) Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
8. Towar zwracany nie może nosić oznak użytkowania. Dostarczony musi być w stanie nienaruszonym, czyli takim w jakim został dostarczony do klienta.
§ 9 [Postanowienia końcowe]
1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy;
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o prawach konsumenta;
3. Sprzedawca uprawniony jest do dokonania zmian niniejszego Regulaminu. Doręczenie Klientowi zmienionego Regulaminu odbywać się będzie poprzez umieszczenie nowej treści na stronie internetowej Sklepu;
4. Klient ma prawo odmówić akceptacji zmienionego Regulaminu, co skutkuje rozwiązaniem Umowy z dniem wejścia w życie nowych zapisów Regulaminu;
5. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu realizowane będą według jego dotychczasowych zapisów;
6. Regulamin obowiązuje od dnia 04.04.2022 r.